Szampon dr Seidla z chlorheksydyną

Specjalistyczny skoncentrowany szampon z chlorheksydyną dr Seidla jest doskonałym preparatem do pielęgnacji skóry zwierząt podczas terapii stanów zapalnych skóry wywołanych: zakażeniami bakteriami gram-dodatnimi i gram-ujemnymi, zakażeniami grzybiczymi (w tym drożdżakami), zaburzeniami wywołanymi nadwrażliwością i w dermatozach zależnych od hormonów. Szampon nie podrażnia skóry i błon śluzowych. Zawiera łagodne środki myjące, dzięki czemu nadaje się do częstego stosowania. Produkt nie zawiera barwników i substancji zapachowych.

Szampon dr Seidel z chlorheksydyną zalecany jest pomocniczo podczas kuracji następujących chorób skóry:

• Zakażenia bakteryjne: ropowice powierzchniowe: ropne zapalenie fałdów skóry (pyska, warg, sromu, ogona); ropowice powierzchowne: liszajec młodocianych, powierzchowne bakteryjne zapalenie mieszków włosowych; ropowice głębokie: trądzik psów, wtórne bakteryjne pododermatitis
  • Zakażenia grzybicze: zapalenia skóry na tle Malassezia pachydermatis; dermatofitozy
  • Zaburzenia wywołane nadwrażliwością (ze względu na towarzyszące wtórne infekcje skóry o podłożu bakteryjnym oraz na tle Malassezia pachydermatis): atopowe zapalenie skóry; alergia pokarmowa; alergiczne pchle zapalenie skóry
  • Hormonalne choroby skóry (ze względu na towarzyszące wtórne infekcje skóry o podłożu bakteryjnym oraz na tle Malassezia pachydermatis): związane z hormonami płciowymi (u niekastrowanych samców i niesterylizowanych suk); nadczynność kory nadnerczy (psy); niedoczynność tarczycy (psy)

Dla psów i kotów. W przypadku innych zwierząt – tylko jeśli zaleci lekarz.

CHLORHEKSYDYNA

• działa zarówno bakteriobójczo, jak i bakteriostatycznie (ogranicza ich wzrost lub namnażanie). Mechanizm działania opiera się na rozerwaniu błony komórkowej drobnoustroju
  • stosowane w terapii stanów zapalnych skóry wywołanych zakażeniami bakteryjnymi G(+) i G(-) oraz grzybiczymi (w tym drożdżakami Malassezia pachydermatis)

Wyczesać zwierzę przed kąpielą. Dokładnie zmoczyć skórę i sierść letnią wodą. Rozprowadzić szampon, masując energicznie, aż do wytworzenia piany. Po 5 min. starannie spłukać. Czynności powtórzyć. Podczas kąpieli chronić uszy, oczy oraz pysk zwierzęcia. W przypadku problemów skórnych częstotliwość i sposób użycia skonsultować z lekarzem weterynarii.

Aqua, Lauramidopropyl Betaine, Lauryl Glucoside, Chlorhexidine Digluconate, Oleamide DEA, PEG-75 Lanolin, PEG-7 Glyceryl Cocoate, Lactic Acid, Hydrolyzed Collagen, Sodium Benzoate

Produkt wyłącznie dla zwierząt. Przechowywać w temperaturze pokojowej w miejscach niedostępnych dla dzieci.

Polecamy

z chlorheksydyną i ketokonazolem

do skóry z bakteryjnymi i grzybiczymi stanami zapalnymi

zdrowa skóra, piękna sierść