Pielęgnacja i higiena psów

Psy i koty traktujemy jak członków rodziny – dbamy o nie, dzielimy domową przestrzeń i rozpieszczamy, pozwalając wylegiwać się na fotelach czy łóżkach. Obcowanie z czystym, wypielęgnowanym zwierzęciem to dla opiekuna duża przyjemność, a dbanie o jego higienę staje się tym bardziej istotne, jeśli ma częsty kontakt z najmłodszymi domownikami. Jak utrzymać odpowiednią higienę psów i kotów? Regularnie je kąpiąc. Szampony dr Seidla to preparaty o doskonałych właściwościach myjąco-pielęgnacyjnych zalecane do stosowania w czasie terapii problemów skórnych oraz do profilaktyki schorzeń skóry. Odpowiednio dobrany preparat pomoże zwalczyć problemy skórne, niezwykle przykre dla psa oraz uciążliwe dla jego właściciela takie jak stany zapalne, zapalenia łojotokowe, łupież suchy i tłusty, świąd, łuszczenie naskórka, podrażnienia i uczulenia
Preparaty pielęgnacyjne z serii dr Seidla pomogą utrzymać czystość i zwalczyć problemy, z którymi borykają się zwierzęta domowe takie jak: nieświeży oddech, podrażnienia skóry spowodowane przez wydzielinę z oczu, swędzenie uszu czy pękające opuszki łap.

Jama ustna i zęby

Specjalistyczne szampony

Szampony dr Seidel to specjalistyczne dermokosmetyki do pielęgnacji skóry zwierząt domowych. Dzięki zawartości składników aktywnych takich jak jodofory, selen, dziegieć, biosiarka czy chlorheksydyna są skutecznym środkiem wspomagającym leczenie wielu chorób skóry. Ze względu na doskonałe właściwości myjaco-pielegnacyjne można je również stosować w działaniach profilaktycznych i w standardowej pielęgnacji zdrowej skóry.

Wszystkie szampony dr Seidel:

• skutecznie usuwają zabrudzenia
  • maja odpowiednie pH, dostosowane do skóry psów i kotów
  • zawierają substancje renatłuszczające, dzięki czemu zapewniają zachowanie bariery ochronnej skóry
  • są oparte na delikatnych detergentach, dzięki czemu minimalizują ryzyko podrażnień
  • nie zawierają zapachów ani barwników, które mogą być przyczyna uczuleń
  • przywracają skórze zdrowy wygląd, a sierści naturalny połysk
  • maja receptury opracowane specjalnie z myślą o zwierzętach i ich potrzebach
  • są silnie skoncentrowane, a przez to ekonomiczne w użyciu
Specjalistyczne spraye

Spraye zalecamy do stosowania u psów i kotów, które nie mogą być poddane kąpieli leczniczej lub w przypadku bardzo strachliwych zwierząt.

Jama ustna i zęby

Dbanie o prawidłową higienę jamy ustnej psów i kotów pozwoli ograniczyć ryzyko choroby zębów i przyzębia. Najbardziej zauważalnym objawem chorób jamy ustnej jest nieprzyjemny zapach z pyska, obecność kamienia nazębnego czyli brązowego nalotu na zębach, zaczerwienienie i obrzęk dziąseł, krwawienie z jamy ustnej czy niechęć do jedzenia. Należy regularnie, najlepiej codziennie myć zęby pupilowi. Jeśli to niemożliwe to przynajmniej 2-3 razy w tygodniu. Używaj do tego specjalnej pasty do zębów przeznaczonej dla czworonogów – jeśli Twoje zwierzę nie toleruje szczotkowania – używaj preparatów enzymatycznych (np. pasty bez szczotkowania) lub preparatów z chlorheksydyna (np. spray’ów czy żeli), konsultując z lekarzem weterynarii częstotliwość stosowania, podawaj pupilowi przekąski i gryzaki sprzyjające mechanicznemu oczyszczaniu zębów.

Łapy

Opuszki łap są bardzo delikatne i potrzebują odpowiedniej pielęgnacji zarówno zimą, gdy dominują mrozy, jak i latem, podczas upałów. Jak na co dzień dbać o łapy psów i kotów? Przemywaj opuszki łap ciepłą wodą, usuwaj brud i piasek, nawilżaj maścią z lanoliną. Regularne sprawdzanie i dbanie o nie pomoże w zapobieganiu problemom, takim jak pęknięcia, otarcia czy podrażnienia.